شتاب شیمی

استئارات کلسیم چیست؟

استئارات کلسیم چیست؟

استئارات کلسیم، با فرمول شیمیایی Ca (C18H25O2)2 صابون فلزی اسید استئاریک است که از جایگزینی یون کلسیم با یون هیدروژن اسید به وجود می‌آید. استئارات کلسیم یک کربوکسیلات کلسیم می‌باشد که در برخی از روان سازها و مواد فعال در سطح یافت می‌شود و از لحاظ ظاهری یک پودر سفید مومی می‌باشد .

کاربردهای استئارات کلسیم کدامند؟

استئارات کلسیم در بسیاری از صنایع از جمله پلیمر، رنگ، سیمان و بتن، غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و … مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای بی شماری دارد که برخی از عمومی ترین آنها به شرح ذیل است.

به عنوان پذیرنده اسید و خنثی کننده اثر کاتالیزور زیگلر- ناتا در تولید برخی پلی الفین ها مانند پلی اتیلن، پلی استایرن و پلی پروپیلن

به عنوان روان‌کننده در تولید پی وی سی و ABS

جایگزین پایدارکننده‌های سمی پایه سرب در آمیزه‌های پی وی سی

کاهنده فشار در اکسترودر

به عنوان عامل روان‌کننده، کمک فرایند و رباینده اسید در آمیزه سازی بسیاری از پلیمرها مانند پلی الفین‌ها، پلی استایرن و…

جهت جلوگیری از فساد سریع سیمان در محیط مرطوب یا خیس

افزودنی مناسب مقاوم سازی در برابر آب و کنترل شوره زدگی مواد سیمانی و عامل روان کنندگی در افزودنی های بتن

به عنوان روان‌ساز، براق کننده و پیشگیری کننده گردگرفتگی و ترک خوردگی در صنعت کاغذ سازی

به عنوان رباینده یا خنثی‌کننده اسید، روان‌ساز و یا یک عامل آزاد کننده در تولید مستربچ، کامپاند و پلیمرها

عامل تسریع ذوب، کاهنده آماس و بهبود دهنده سیلان در تولید پی وی سی سخت

به عنوان نرم کننده، تثبیت ‌کننده و ماده فعال در سطح در تولید لوازم آرایشی، پلاستیک و داروسازی

به عنوان پایدار کننده در تولید چسب، رنگ، رنگدانه های پلیمری، رزین، صنایع کاغذ، کودهای شیمیایی، واکس و پولیش و …

استئارات کلسیم در بازار مصرفی چگونه ارائه می شود؟

استئارات کلسیم عموما در بازار به شکل پودر سفید رنگ ارائه می شود. استئارات کلیسم تولیدی شرکت شتاب شیمی به شکل پودر سفید رنگ میکرونیزه با مش بالا و در بسته های 20 کیلوگرمی ارائه می گردد.

خطرات استفاده از استئارات کلسیم نامرغوب چیست؟

از مشکلات رایج استفاده از استئارات کلسیم نامرغوب گرفتگی فیلتر و دانه های هضم نشده در هنگام تولید است که می تواند منجر به تحمیل هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین اتلاف مواد اولیه مصرفی برای تولید گردد. دقیق نبودن مشخصات فنی و ویژگیهای شیمیایی محصول مانند مقدار رطوبت، مقدار خاکستر، میزان قلیایی و اسیدی بودن و فلزات سنگین موجود در آن می تواند باعث بروز مشکلات عدیده در تولید محصول نهایی بخصوص در مورد موارد آرایشی، بهداشتی و غذایی و بویژه در مورد استانداردها و مجوزهای غذایی ودارویی گردد. همچنین استفاده از استئارات کلسیم تولید شده از مواد اولیه نامرغوب و ارزان قیمت موجب افزایش دوز مصرفی و بالا رفتن هزینه تولید محصول نهایی می گردد.

استئارات کلسیم شتاب شیمی

شرکت شتاب شیمی مفتخر است که مرغوبترین انواع استئارات کلسیم را با استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی و ماشین آلات اروپایی تولید و به فعالان عرصه صنعت کشور ارائه نماید. بالابودن کیفیت و غلظت این محصول موجب می گردد که دوز مصرفی آن حداقل باشد و به تولید اقتصادی محصول نهایی کمک شایان توجهی می نماید. همچنین میکرونیزه بودن استئارات این شرکت سبب اختلات بهتر آن با سایر مواد در فومولاسیون و در نتیجه کیفیت یک دست محصول نهایی می شود.

تمرکز همیشگی این شرکت بر کیفیت تولیدات خود و رضایتمندی مشتریان سبب گردیده تا شتاب شیمی به عنوان تولید کننده انواع استئارات کلسیم و روی مرغوب در کشور شناخته شود.

MSDS  استئارات کلسیم

در صورت برخورد با چشم می تواند به آن آسیب بزند و موجب تحریک چشم شود. اگر با پوست برخورد کند، پوست دچار قرمزی و سوزش می شود. در صورت بلعیدن باعث تهوع، استفراغ و اسهال می گردد. همچنین استنشاق آن باعث تحریک دستگاه تنفسی و ورم ریوی می شود. در صورت برخورد آن با پوست و چشم محل را شسته و به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت بلعیدن، دهان را با آب بشویید و هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. در صورت استنشاق به هوای آزاد رفته و مدت 15 دقیقه از هوای تازه تنفس کنید.

شما می توانید اطلاعات عمومی مربوط به استئارات کلسیم تولیدی این شرکت را از اینجا دریافت نمایید. همچنین جهت اطلاع از مشخصات فنی، قیمت و انتخاب محصول متناسب با نیاز تولیدی خود از مشاوره کارشناسان شرکت شتاب شیمی بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید