شتاب شیمی

وکس پلی اتیلن چیست؟

وکس پلی اتیلن چیست؟

از جمله متداول ترین روان کننده های خارجی می توان از وکس پلی اتیلن نام برد. این محصول به عنوان روان کننده خارجی در اکستروژن، تزریق، صنایع پلاستیک و رنگ و رزین مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع وکس در دمای عادی غیر حلال بوده و بر اساس نقطه های ذوب متفاوت طبقه بندی می گردد. از لحاظ ظاهری این ماده بی بو و بی رنگ، شفاف و به شکل کریستال جامد می باشد.

کاربردهای وکس پلی اتیلن کدامند؟

وکس پلی اتیلن از پرمصرف ترین انواع پلی اتیلن در صنایع مختلف است و کاربردهای بیشماری از جمله تولید انواع مستربچ ، لوله های آب و فاضلاب، لوله های تحت فشار گاز، اتصالات، کامپاند، تولید محصولات پلاستیکی و تزریقی، بسته بندی مواد غذایی و لبنی، تولید تخته های ام دی اف، نئوپان، OSB  و سایر محصولات چوبی، کاغذ سازی، نساجی، انواع شمع، رنگ سازی، تولید پولیش کف پوش های چوبی، مداد رنگی و مداد شمعی و… دارد.

انواع وکس پلی اتیلن کدامند؟             

همانطور که گفته شد وکس پلی اتیلن بر اساس نقطه های ذوب متفاوت دسته بندی می گردد اما عموما گریدهای وکس پلی اتیلن را به دو دسته خشک و چرب دسته بندی می نمایند. گریدهای خشک و سفید واکس پلی اتیلن مناسب تولید انواع مستربچ سفید، مستربچ رنگی، کامپاند پلی اتیلن، چسب سازی و… هستند و گریدهای چرب PE WAX مناسب صنایع لوله، اتصالات، لاستیک سازی تولید پلاستیک و… می باشند.

وکس پلی اتیلن در بازار مصرفی چگونه ارائه می شود؟

انواع وکس پلی اتیلن مرغوب در بازار به اشکال پرک و پودر و انواع با مرغوبیت کمتر آن بصورت فله و در اشکال قالبی، پرک و… عرضه می شوند.

خطرات استفاده از وکس پلی اتیلن نامرغوب چیست؟

گریدهای نامرغوب PE WAX عموما بصورت فله و در اشکال قالبی، پرک و… ارائه می شوند. این گریدها عموما همراه با آلودگی خارجی و مواد سمی همراه هستند. از مهمترین و خطرناک ترین عوارض استفاده از پی ای وکس آف گرید خطر آتش سوزی در محیط کارگاه است که علاوه بر مشکلات پیش آمده در تولید محصولات می تواند عوارض جانی و مالی سنگینی را در پی داشته باشد.

وکس های پلی اتیلن شتاب شیمی

شرکت شتاب شیمی مفتخر است که مرغوبترین انواع وکس پلی اتیلن را در دو شکل پرک و پودر پلی اتیلن وکس با مش بالا در بسته بندی کیسه های 25 کیلویی و همچنین جامبو ارائه نماید.

انواع وکس تولیدی این شرکت با درجه سفیدی و درخشندگی بسیار بالا، چربی کم و رطوبت کمتر از 1% بوده و از بهترین گرید وکس خشک هستند. تمیزی، درجه سفیدی و خشکی بالا، محصولات این شرکت را به وکس ایده آل و  بسیار مناسب یرای تولید کنندگان داخلی و خارجی صنایع پلیمر، مستربچ سازی، چسب سازی و … تبدیل نموده است.

گرید پودر وکس پلی اتیلن شرکت شتاب شیمی با مش بالا مورد استقبال تولید کنندگان در مقاصد صادراتی شرکت قرار دارد. کیفیت بالای این نوع محصول موجب گردیده که این شرکت به عنوان یکی از تولید کنندگان پودر و پرک وکس پلی اتیلن مرغوب در این بازارها شناخته شود.

شما می توانید اطلاعات عمومی مربوط به وکس های تولیدی این شرکت را از اینجا دریافت نمایید. همچنین جهت اطلاع از مشخصات فنی و قیمت و انتخاب محصول متناسب با نیاز تولیدی خود از مشاوره کارشناسان شرکت شتاب شیمی بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید